Back to top

Η διδασκαλία αντικειμένων της βιολογίας αποτελεί μία διαδραστική διαδικασία στην οποία ο αυθορμητισμός, οι σκέψεις και οι ιδέες των παιδιών δύσκολα θα σε αφήσουν αδιάφορο.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη. Φοιτώντας στο λύκειο, με κέρδισαν οι θετικές επιστήμες και ειδικότερα η βιολογία. Ο βασικότερος λόγος είναι ότι από όλες τις επιστήμες η βιολογία είναι η μόνη επιστήμη που αγγίζει κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα και είναι άμεσα συνδεδεμένη με την καθημερινή μας ζωή. Εξετάζει όλες τις όψεις της ανθρώπινης ζωής – την εξελικτική μας ιστορία, τη δομή, τη λειτουργία, τη συμπεριφορά, τη σχέση μας με το περιβάλλον και τις ικανότητές μας. Έθεσα λοιπόν ως στόχο την εισαγωγή μου σε βιολογικό τμήμα.
Τα Φροντιστήρια Βακάλη, στα οποία είχα εμπιστευθεί την προετοιμασία μου για τις πανελλαδικές εξετάσεις, συνεισέφεραν με τον πλέον ουσιαστικό τρόπο στην ευόδωση αυτού του στόχου. Ο βιολόγος του φροντιστηρίου, κύριος Βαρσάμης Αχιλλέας, μετέτρεψε την προϋπάρχουσα συμπάθειά μου για τη βιολογία σε ενθουσιασμό. Γενικότερα όμως, ο επαγγελματισμός εκ μέρους όλων των διδασκόντων, το γνωστικό τους υπόβαθρο, η μεταδοτικότητά τους, η διδασκαλία με έμφαση σε ποιοτικά χαρακτηριστικά (μεθοδολογία, οργάνωση, βέλτιστες διδακτικές πρακτικές) οδήγησαν αφενός μεν στην επαρκή προετοιμασία μου, αφετέρου δε στην ενθάρρυνσή μου, με τελικό αποτέλεσμα την επιδιωκόμενη επιτυχία μου. Με μεγάλη χαρά διαπιστώνω ότι τα χαρακτηριστικά αυτά εξακολουθούν να διακρίνουν το συγκεκριμένο φροντιστήριο και να αποτελούν εγγύηση για την επιτυχία κάθε φιλόδοξου μαθητή που το επιλέγει.
Η στροφή του ενδιαφέροντός μου προς την εκπαίδευση έγινε από τα πρώτα κιόλας φοιτητικά έτη στο τμήμα βιολογίας ΑΠΘ και το ενδιαφέρον αυτό ενισχύθηκε μετά και την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών στο ίδιο τμήμα. Η διδασκαλία αντικειμένων της βιολογίας αποτελεί μια γόνιμη διαδικασία στην οποία ο εκπαιδευτικός συμβάλλει ενεργά στην προσπάθεια εξερεύνησης και κατανόησης των όψεων των έμβιων όντων από τους μαθητές. Μία διαδραστική διαδικασία στην οποία ο αυθορμητισμός, οι σκέψεις και οι ιδέες των παιδιών δύσκολα θα σε αφήσουν αδιάφορο. Με το σκεπτικό αυτό, προσπαθώ να ενημερώνομαι διαρκώς για τις σύγχρονες αντιλήψεις που αφορούν στη διδακτική της Βιολογίας.